استاندار کرمانشاه با بیان اینکه از امسال اعتباراتی برای ساماندهی «قره سو» لحاظ می کنیم، گفت: باید قره سو را به یک فرصت و چشم انداز برای کرمانشاه تبدیل کنیم.
کد خبر: ۴۳۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 07 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  ایسنا ، اسدالله رازانی در حاشیه بازدید از رودخانه قره سو، مهمترین مشکل را ورود فاضلاب به این رودخانه عنوان کرد و افزود: قبل از اینکه بخواهیم هرکاری برای قره سو انجام دهیم، ابتدا باید فاضلاب آن را جداسازی کنیم که از دو ضلع شرقی و غربی فاضلاب وارد رودخانه می شود.

استاندار کرمانشاه یادآوری کرد: باید از دو طرف رودخانه لوله بکشیم و فاضلاب را به پایین دست منتقل کنیم.

به گفته این مسئول، در پایین دست قره سو سد لاستیکی احداث شده که می تواند دریاچه خوبی را در این منطقه ایجاد کند و فاضلاب باید به پایین دست این سد منتقل شود.

رازانی با اشاره به اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد مشکل فاضلاب قره سو مربوط به خود شهر کرمانشاه است، خاطرنشان کرد: بخش کمی هم از کامیاران تا روانسر وارد این رودخانه می شود.

وی گفت: اولویت اول ما جداسازی فاضلاب خود کرمانشاه است و در گام بعدی باید فکری به حال فاضلاب روانسر و‌کامیاران کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب روانسر ۳۰ درصد و تصفیه خانه کامیاران ۸۰ درصد پیشرفت دارد، خاطرنشان کرد: برای روستاها هم می توان از تصفیه خانه های  آماده استفاده کرد.

به گفته این مسئول برنامه های بلندمدتی هم برای قره سو وجود دارد، مانند اینکه بخشی از بار رستوران های منطقه طاقبستان را به این محدوده منتقل کنیم.

رازانی افزود: باید قره سو را به یک فرصت و چشم انداز برای کرمانشاه تبدیل کنیم و از امسال اعتبار برای آن منظور می کنیم.

 مجتبی نیک کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز گفت: مقرر شده با همکاری شهرداری نقشه ساماندهی جدید قره سو با حداقل مداخلات و حفظ ظاهر طبیعی آن طراحی شود.

وی ادامه داد: قرار است کمتر از سنگ و مصالح استفاده شود و بیشتر درختکاری و فضای سبز در برنامه باشد.

به گفته نیک کردار، اعتبار این ساماندهی را استانداری تامین می کند و اجرا با شهرداری است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار